Köpvillkor

Företaget

GPSinfo är ett varumärke i Ollivergården som är vårat företag. Du kan läsa mer om oss på www.ollivergarden.se

Så här går det till när du handlar hos GPSinfo.se

Navigera: Sök i önskad kategori efter produkt. Klicka därefter på bild eller “mer info” för att läsa mer om produkten. Här finns möjlighet att skriva ut eller länka vidare på alla produkter. Se även bifogade filer då många av våra produkter har länkade manualer.

Köp: Väljer du att köpa en vara klicka på köp knappen och varan hamnar i varukorgen. Väl i varukorgen kan du ändra eller ta bort varan. Det är också här du ser vad fraktkostnaden blir.

Betala: När du är nöjd och vill genomföra ditt köp väljer du betalnings typ. Klickar i att du godkänner köpvillkoren och avslutar med knappen godkänn och gå vidare. Därefter genomförs ditt köp och du får en bekräftelse på angiven e-post adress.

Har du några problem är så hör av dig via  e-post till info@gpsinfo.se

Lycka till!

Köpvillkor – Leverans i Sverige
Vi välkomnar både privatpersoner och företag att handla i vår Webshop. Alla priser som anges är inklusive moms och gjorda beställningar är bindande. Priserna på sidan ändras löpande men det är priset som anges vid beställning som är gällande, med reservation för felskrivningar och slutförsäljning. Vi levererar enbart inom Sverige. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa varor hos oss. GPSinfo reserverar sig för eventuella felskrivningar på denna websida. Vi kan heller inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi använder ett så kallat centralt lager vilket innebär att varorna kan bli översålda. Vi reserverar oss för slutsålda varor. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi anledningen till detta via E-post. Alla försök till bedrägeri polisanmäls och GPSinfo förbehåller sig därför rätten att häva ett köp om misstanke föreligger, samt att hävda varor förblir GPSinfo’s egendom, tills dess att varorna är fullt betalade.

Omtanke om miljön
Ibland kan det hända att du får dina varor levererade i begagnade kartonger som vi återanvänt. Vi ser det som självklart att använda dessa och spara på naturens resurser.

Leveranstid
Varorna skickas från vårt lager normalt inom 24 timmar vardagar från det att vi fått din beställning. Sedan behöver vår speditör 1-3 dagar för att nå destinationen beroende på var i landet paketet skickas. Under högsäsong kan vi behöva någon extra dag för att skicka ditt gods. Om leveransförsening skulle uppstå kontaktar vi dig om annan leveranstid. Om inte denna passar har kunden möjlighet att häva sitt köp.

Alla beställningar ska ske genom vår webshop. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post. Skulle varan vara slut eller inte kan levereras inom utlovad tid har du alltid rätt att häva ditt köp.

Beställningen är bindande och har beställningen gjorts av misstag måste kunden omedelbart kontakta oss för att häva köp. info@gpsinfo.se Vid avbeställning efter att varor skickats från vårt lager utgår alltid en frakt och expeditionsavgift som faktureras kunden.

Frakt
Vi skickar våra paket med DHL och Postnord. Vi debiterar förn närvarande 150 kr inkl moms för frakt. När paketet är klart för avhämtning hos ombudet kommer du att få en SMS avisering till det mobilnummer du uppgett eller ett brevavi. En del mindre varor skickas från oss via Posten i vadderat kuvert.  Vill ni att varorna ska skickas med DHL paket (företagspaket) till angiven adress var vänlig kontakta oss.

Leveransadress
Du kontaktar oss via vår mail eller telefon. Genom att skriva ett meddelande till oss i meddelanderutan under orderinformation i kassan har vi möjlighet att hjälpa er om fakturaadress och leveransadress inte är samma. Detta har vi gjort för våra kunders egen säkerhet.

Kortbetalning
Hos oss kan du göra snabba, enkla och säkra betalningar med bank- och kreditkort som Visa och Mastercard genom tjänsten PayPal.

Swish

Vi accepterar betalning via swisch

Öppet köp & Reklamation

Ångerrätt
Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, räknat från första leverantillfället. Varan ska vara i oanvänt skick och i obruten originalförpackningen. Orginalförpackningen ska vara hel och oskadad annars gäller inte returrätten. Använd därför alltid ytteremballage vid retur av varor. Skriv, klistra, tejpa inte på varans orginalemballage.
Köparen står själv för kostnaden samt transportrisken vid retur och byte. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är använd och uppfyller övriga krav i Köpvillkoren betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varorna. Eventuella avgifter återbetalas ej. Outlösta paket omfattas INTE av ångerrätten. Får vi tillbaka paket som ej blivit avhämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra omkostnader, befintlig frakt samt en hanteringskostnad på 200 kr.

• Om du vill returnera en vara.
1. Fyll i returformuläret. Returformulär laddar du ner här
2. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret till oss. Du betalar returfrakten.
Adressen är:Ollivergården, Heden 49, 817 40 Bergby
3. När vi fått returen och godkänt den betalar vi tillbaka pengarna på ditt bankkonto, som du angivit i bifogat returformulär. Vid byte eller retur står du för transportrisken.

Tänk på att för att de returnerade produkterna ska kunna anses som oanvända måste dessa vara i väsentligt oförändrat skick. När använda varor returneras kommer vi göra en värdeutvärdering av varan. Du kommer sedan få pengar tillbaka för varan minus värdeavdraget enligt lag. Värdeminskningen kan sträcka sig upp till 100 % i det fall varan inte går att sälja igen.

• Om du vill byta en vara.
1. Ring alltid Kundtjänst på tel:029749010 om du vill byta en vara så att vi kan reservera
den nya varan åt dig. Om du inte gör detta riskerar du att det du vill ha tar slut innan vi hinner registrera bytet. Var vänlig och ha ditt kundnr och ordernr framme när du ringer.
2. När du pratat med Kundtjänst fyller du i returformuläret som du laddar ner här, Returformulär.
3. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret till oss. Du betalar returfrakten.
Adressen är: SS Bilbehör AB, Datavägen 63, 436 32 Askim.
4. När vi fått returen och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare debiteras kostanden för detta enligt överenskommelse med kunden. Är en vara billigare återbetalar vi dig mellanskillnaden på ditt bankkonto som du angivit i retursedeln. Vid byte eller retur står kunden för transportrisken.

Tänk på att för att de returnerade produkterna ska kunna anses som oanvända måste dessa vara i väsentligt oförändrat skick. När använda varor returneras kommer vi göra en värdeutvärdering av varan. Du kommer sedan få pengar tillbaka för varan minus värdeavdraget enligt lag. Värdeminskningen kan sträcka sig upp till 100 % i det fall varan inte går att sälja igen.

• Om du vill reklamera en vara.
Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler
som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se.

1. e-posta till info@gpsinfo.se så snart du upptäcker felet.
2. När du pratat med Kundtjänst fyller du i anvisat returformulär.
3. Skicka tillbaka den felaktiga varan tillsammans med returformuläret till anvisad adress. Bifoga även ett kvitto på returfrakten så återbetalar vi dig också för detta om reklamationen är godkänd. När vi fått varan och godkänt reklamationen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Var nog med att lämna ditt bankkontonummer på retursedeln, pengarna återbetalas inom 30 dagar.

Garmin Service/Reklamation
All service/reklamationer skall registreras på www.garmin.com/se/service/. Allt som registreras på nätet får ett RMA nummer vilket gör att ni kan söka efter status på enheten. Görs inte detta tar servicen längre tid. Därefter skickas varan till oss eller direkt till Garmin. Ledtiden förkortas om varan skickas direkt till Garmin dessutom kan kunden följa statusen på servicen via Garmins hemsida.

Garmin Support
Telefon 0774 45 20 20

Skadade paket
Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det så ska du genast anmäla till den som lämnar ut paketet. Kontakta sedan oss om varan i paketet är skadat.

Ej avhämtade varor
En beställning är ett avtal mellan oss och våra kunder. Får vi tillbaka paket som ej blivit avhämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra omkostnader, befintlig frakt samt en hanteringskostnad på 200 kr. Outlösta paket omfattas INTE av ångerrätten.

Säkra sidor
www.gpsinfo.se använder Secure Socket Layers – SSL i samband med att kunden registrerar sig till kunden bekräftat sitt köp i kassan.
För att skydda ekonomisk och annan information under överföringen används ofta Secure
Socket Layers, SSL. SSL kan användas dels för att under överföringen skydda informationen genom kryptering och dels för att verifiera identiteten hos båda ingående parterna. Det vanligaste är dock att SSL används för att verifiera säljarens identitet. En SSL-förbindelse kännetecknas av ett låst hänglås i webbläsarens nedre kant och att webbadressen börjar med https.

Personuppgifter
Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av GPSinfo i egenskap av personuppgiftsansvarig.
Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt övrigt i marknadsföringssyfte. GPSinfo kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta.
Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.

Reservation
GPSinfo reserverar sig mot felaktigheter och felskrivningar i innehåll och priser i webshop och uppskattar tips om detta för möjliggöra korrekt information.

Cookies
Vi använder oss av cookies. Cookie-filen innehåller information om: vilka webbsidor du besökt, vilka inställningar du gjort på webbplatsen, hur länge du stannat på webbplatsen etc. Cookien ser endast den webbläsare som du använder vid besöket.

Lagar och rekommendationer
Vi följer tillämpliga bestämmelser i marknadsföringslagen, konsumentköplagen, prisinformationslagen, distansavtalslagen, konsumentkreditlagen, personuppgiftslagen och annan svensk lagstiftning samt god sed enligt Internationella Handelskammarens regler. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Force Majeure
GPSinfo är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt
detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och
omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande
omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller
ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.